Bloggintresserade

7 maj 2014

Tidigt är det väl ????

Hej alla ni som kikar in här!

Det är första veckan i maj. Här blommar det som bara den, inte bara blommor till lyst utan även det som sedan skall bli bär och frukt.Nog är det väl tidigt?

Plommonträden är vita
nästan överblommade.







Körsbärsträden både
på våra tomter
och i skogen utanför
står i full blom.





Vinbär och krusbär buskarna
har massor
av blom.


                   Hallonen har också fina blomämnen
Blåbärsbuskarna är fulla av blom.
Hoppas verkligen att det inte blir
mer frost, då stryker nog alla
blommor med och vi blir utan frukt.
Det vore illa.





Aroniabusken har också blommor på gång.


Äppelträden har små knoppar. Jag såg ingen utslagen blomma ännu.
Kommer värmen nu efter regnet så exploderar allt ut i bom.

Det regnade en hel del när jag var ute och fotade idag, det syns på en del bilder.





Den lilla söta allåkerbäret har också börjat blomma, det är tidigt.







Något som också är tidigt det är jordgubbarna som blommar ganska så mycket här nu.                       
Till sist en första blomma på mina tomatplantor. Det gör mig glad, nu håller jag dom i frostfritt läge ett tag till. För tomater vill jag ha i år.

Det var dagens hälsning från ett mycket regnigt Tokarp.
Nu hoppas jag och några till som bor här att det kommer några varma fina dagar
Kram på er alla
Meta

1 kommentar:

  1. Vilken härlig blomning hos dig! Ja, låt nu solen skina på dagen och regnet komma lite sådär lagom på natten... =o)
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera