Bloggintresserade

26 februari 2015

Det går fort nu.

Hej på er alla som kikar in här!

Det duggar inte tätt med inläggen nu, kanske inte så konstigt egentligen. Det händer inte så mycket på kolonin nu under vinterhalvåret.

Idag har jag i alla fall varit där några timmar.
Det var en så skön dag, solen kikade fram och värmde en hel del.Visst blåste det en del och med blåsten försvinner all snö.


Det är några fläckar med snö kvar där solen ännu inte kommer åt. Det är inte mycket på vägen. Några högar som är kvar efter att taken skottats av kan jag också se.



 Nu börjar vi se av våra hyresgäster också. Det finns massor av högar hos vissa. Undrar om de hjälper till att betala arrendet också, det borde de allt göra.


När vi kommer med bil till kolonin så är det en härlig syn vi möts av. Alla snödroppar som kommer i slänten mot vägen upp.




De är så tacksamma. Trivs de så blir det fler för varje år.

Om man som jag kommer med bussen så passerar man en liten bäck där vattnet forsar ner, det är mycket snö som smält och regnat har det ju gjort nästan varje dag ett tag.
Det låter så gott när vattnet brusar.
Det blir små vattenfall när grenar eller stenar ligger i vägen för vattnets väg.
När det är så här mycket tar sig vattnet nya vägar och bäcken blir större.







Nu börjar det titta fram fler vårblommor på kolonitomterna. Den dubbla snödroppen blommar hos mig.
Krokusen lyser också blå hos några.


Den lysande gula vintergäcken kikar också upp ur jorden lite här och där även om den har försökts att rensas bort hos vissa.



Naturligtvis så blommar julrosorna också. här är det den ljusröda. Det har även börjat visa sig färska små knoppar hos den svarta och den dubbla som jag har hos mig.


(Det viskades om att någon har en tuva blåsippa med små blommor på). Det kan ju inte vara annat än vår nu då.


Det var en liten lägesrapport från vår koloni i dag
Önskar er alla sköna härliga Vårdagar på kolonin.
Kram Meta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar