Bloggintresserade

3 september 2013

Höstkännsla.

Hej alla som kikar in här!

Nu känns det att det är höst i luften, Visst solen lyser och det är rätt varmt på dagarna. Däremot så blir det kallt på kvällarna och nätterna. Här är det bara några få + grader.


Jag har börjat att ta hem mina pelargoner.  Det blir några påsar varje dag det är ju rätt många som ska stå i lägenheten under vintern













Det blev många pelargonskott i sommar . Jag som inte skulle skaffa fler. HIhihi





Jag har gått runt området och det som slår mig är att det finns hur mycket äpplen som helst på träden. Både gula men mest röda.










Det är så mycket äpplen att grenarna ser nästan ut att kunna gå sönder.










De är inte bara äpplen som det finns mycket av Plommonträden har också massor av härliga gula och
blå plommon.









Jag har ju varken äpplen eller plommon hos mig så jag hoppas att någon är snäll och delar med sig till mig.









Det är inte bara frukter som är fina just nu
En Vresros häck hade massor av fina röda nypon.







En hammock som är inklädd med humle hade massor av små små kottar







Ett staket med Vildvin,tror jag, som börjar få fin höstfärg.






Det är ganska så lugnt här på kolonin just nu, det är inte så många som sover över.
Parkeringen är så tom och det är lite ödsligt på kvällarna.

Vi är glada för varje fin dag med sol, det finns ju en hel del att göra innan det blir vinter och vi stänger igen till nästa vår.


Ha en fin höst
Kram Meta

1 kommentar:

  1. Vi har haft en underbar sommar... känns lite vemodigt att börja höstpyssla...

    SvaraRadera