Bloggintresserade

12 september 2013

Växthus

Hej alla ni som kikar in.
Det duggar inte så tätt med inläggen.  Hösten är ju den tiden då det finns så mycket att göra både inne och ute innan vintern kommer. Då kommer inte bloggen i första hand alltid.

Jag har i alla fall varit och kollat in i några växthus på området.





Det är inte alltid som tomater växer rakt upp.
Här ligger det efter golvet med massor av tomater.









Gurkor finns det gott om i år. Se så fina de är. Jag kan garantera att de är goda jag har fått av dom.







Så många tomater på en gren. Jag kan bara undra över hur den håller.......




Än finns det gröna kvar som skall mogna.
Det är härligt att plocka in av dom egenodlade. De smakar ju bara såååå gott, mot de köpta.
Vi blir bortskämda.




Det här är ett praktiskt  val av växthus om man inte har så stor plats att ställa ett permanent på. Det växer lika bra här som i något annat.











I ett annat växthus hittade jag dessa helt sagolikt stora druvklasarna.



De var så söta och goda.






Nu önskar jag er alla en fin helg, med sol och skön samvaro på kolonin.
Kram Meta

1 kommentar:

  1. Kanske skulle välja att ha ett sådant där mobilt växthus... behöver nog inget bygglov för ett sådant

    SvaraRadera