Bloggintresserade

18 februari 2014

Sol på kolonin.

Hej alla vänner som kikar in här!

Nu ni har jag upplevt ett naturfenomen här på kolonin. Rätt vanligt förra året var det men iår vet jag inte när det hände.
Är det någon som kan räkna ut vad det är????

Ja visst är det en stor gul boll på himlen SOLEN........
 Igår skyndade jag mig dit när det blev så ljust i min lägenhet.



Att få mötas av så här stora knoppar i Vivorna gjorde mig aldelens varm.


Och solen som lyser på de små snödropparna. Jag ryser av glädje.


Där solen lyser mer har de börjat slå ut.


Min tomt är rätt så skuggig långt in på våren. Stora träd skymmer solen.Både bra och dåligt, det blir en längre vår och en senare höst.


Bland mina rosor kommer det massor av tulpanblad. hoppas inte rådjuren gillar dom.






 Även på min rosa julros skiner solen.
Vad glad jag blir av att se det här det är en riktig vårkick får jag säga.










Se så stora bladknoppar min röda Hortensia har. Härligt att den har överlevt. det trodde jag knappt, det är inte helt rätt zon för den.
Det är nog best att klä in den med väv så de små knopparna inte fryser. Antar att det lär komma fler kalla nätter än.


Nog kan jag bli glad allt för mina pioner har klarat flytten. Hurra.

Det här är en lite nästan vår hälsning från mig till er alla.



 Den 3mars är det årsmöte varmt välkommen dit. Har du glömt att anmäla dig gör det till vår sekreterare Camilla så fort du bara kan.
Kram Meta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar