Bloggintresserade

25 februari 2014

Hipp hipp hurra Våren är på väg

Hej mina vänner!
Igår gjorde jag en snabbis till kolonin. Inte bara jag, utan när jag var där kom det fler, antagligen den härliga vårluften som lockar ut folket.

Vid uppfarten har det gallrats lite bland träden. det blir lite ljusare och lite mer förmiddagssol tittar in.

Där ser jag kommer det någon. Undrar vem det kan vara.

Det fylls på med folk idag






Vilken tur att de tjocka stockarna inte hamnade på de fina snödroppe tuvorna.


På vänster sida är det fullt av fina snödroppstuvor i backen upp mot paviljongen. Trotts att de har varit där med maskinerna till bygget.  



Om några dagar är det nog nästan vitt i backen, om det inte blir kallt igen förstås.




 På min tomt är det en hel del på gång.






 Vintergäcken har kommit med sina gula solar.






Hittade en enda krokus i min hallonhäck. Så var det förra året med.
Undrar om de små fulingarna under jorden ätit lökarna






Det är nog någon större filur som smakat på mina tulpaner. Nu har jag haft på Rååväck så jag hoppas de inte gillar dom nu.

 Kärleksörten den är på väg.

Det känns faktiskt som vår i luften.Om det här fina vädret fortsätter skall det bli spännande att se hur det kommer mer och mer upp ur marken för var dag och gör oss alla så glad.


Hoppas orka gå en runda runt området till nästa gång.Kom ihåg årsmötet den 3 mars.!
Ha en fin tid och njut av våren och solen.
Kram Meta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar