Bloggintresserade

16 april 2015

Det är våren som kommit.

Hej alla som kikar in här!

Dagarna går och det är verkligen aprilväder nu. Inte konstigt, det är ju faktiskt april än.
Helgen bjöd på både sol, regn, nästan storm och kyla.
Har tagit hit lite växter till växthuset så jag var lite orolig över att de hade haft det lite för kallt. De hade klarat sig.

I husen börjas det att städas och förberedas för flytten hit.Det känns så bra för här trivs jag och många med mig hela sommaren och långt in på hösten. Den säsongen som gick var det verkligen många som bodde här till oktober. Spännande att se hur det blir i år.

Backen upp från bussen är vit gul och blå nu.












 Det porlar av den lilla bäcken. Det låter så mysigt när man går till bussen

.


Hela backen ner är full av vitsippor. Blåsippan har nästan blommat över nu för denna gången. Vi hälsar den välkommen tillbaka nästa år.





 Det kvittrar överallt av alla småfåglar som sjunger för att locka till sig en fin hona. Plocka frön och kvistar till sina bon.




De flesta
hängena på alen har blåst av och ligger i massor på marken på så vis är det bra med blåsten också. Det är så skräpigt när de ligger överallt långa tider..
Bollvivan är så fina och många i år.Den gillar nog att det är vår.







Hos min granne sprider den blå Skillan ut sig mer och mer för varje år.

Hos mig börjar de tidiga tulpanerna att blomma. Bakom dom är det min "sparrislåda" där det snart är en blå bassäng med Skilla.(som tanken var)

Alla rabatter börjar fyllas med gröna blad och blommor så man knappt ser jorden längre.


Utanför staketet i dag var det vitt av vitsippor och när solen lyste på de späda bladen såg det så härligt ut. Då kan man inte annat än njuta av våren!!!!


Dagens rapport från Tokarp
Ha en fin och skön helg Hoppas vi kan vara på våra tomter och greja.
Önskar Meta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar