Bloggintresserade

20 april 2015

Fira en festidé

Hej alla där ute som kika in här i vårsolen.

Ja nog är det härligt allt jag njuter hela dagarna på min koloni och det är många med mig som är här uppe nu. Vårbruket är i full gång hos de flesta.

Idag visar jag bilder på Japanska Körsbärsträden på Klostergatan.
Mitt mot lasarettsparken där man väntar på bussen finns de här fina träden.




















Det är härligt att stå där och se de fina blommorna när man väntar på bussen.


I Japan har man stora fester när Körsbärsträden blommar.
 I helgen var det även så i Stockholm.
Det var den japanska föreningen och Kungsträdgården tillsammans som ordnade detta..Kvinnorna bar kimonon och det var olika aktiviteter från Japan.




Förra veckan pratade vi om fester här på kolonin. Många har egna aktiviteter på helger som Påsk,Pingst,Valborg och Midsommar. De kommer inte till aktiviteter som vi ordnar då.
Det kanske är så att vi ska hitta på andra tillfällen att ha fester tillsammans. För i en förening är det inte bara ideellt jobb med det som behövs göras som gäller. Det är  viktigt att vi lär känna varandra och ha roligt ihop också.
Det blir så mycket bättre då.









Varför inte ha en egen Körsbärsdag hos oss.
I skogen utanför kolonin finns massor av träd som är alldeles vita på våren när de blommar.

Om jag nu får komma med ett förslag.
Hör av er om vad ni skulle vilja göra genom en kommentar, använd anonym om du inte har goggelkonto eller G-mail.
Önskar er alla en fortsatt fin vår.
Kram Meta

1 kommentar: