Bloggintresserade

20 augusti 2013

Luktärtor.

Hej alla ni som kikar in här!



Då var det dags för en ny blomma.
Den här gången har jag tänkt mig lite om luktärtor.












Jag har själv aldrig planterat luktärtor förrän i år.
Jag köpte en låda färdiggrodda plantor på en blomsteraffär.
Satte dom i krukor( eftersom jag inte har nån plats att sätta på )







Nu har de slagit ut.

det är nog bättre att ha dom på friland för bladen gulnar så mycket för mig.
Blommar gör de i alla fall.









Det finns en "Luktärt" som är perenn men den doftar inget.
Lathyran( latifolios)
Trivs den där den planteras så växer den oerhört och får långa revor med massor av blommor. Den finns på några ställen här på kolonin. Jag vet att det finns de som försökt att dela den och flytta på den men det vill den inte vara med på. Är tydligen svår att flytta på.




















Här är några exempel på fina ruggar med luktärtor hos oss.













Önskar er alla en fin vecka tills vi hörs igen
Kram Meta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar