Bloggintresserade

18 mars 2014

Blåsig söndag

Hej alla ni som kikar in här!

En blåsig dag på kolonin var det i söndags. det var ändå skönt ganska många bilar på parkeringen mitt på dagen.
Solen lockade hit en hel del stugägare ändå.





Jag själv satt i lä vid dörren med en fika och njöt av solen.
Det är så ljuvligt att bara få vara här höra fåglarnas sång och se hur det växer i rabatterna.

Inte undra på att det talas så mycket om detta i medicinska sammanhang.


















Nu när det inte är löv på träden ser området stort ut med husen som ligger ganska så tätt. Något som är härligt det är ju sluttningen som området har, även om vi odlare inte tycker det.


Många blåsippor tittar fram lite här och där. Se så fin den är med de vita ståndarna.


Hos mig har det titta upp en tulpan med en svagt orange knopp.
Den är en av de få jag lyckats få att överleva från min tomt.







Några hyacinter från förra Påsken börjar också att titta upp.


Önskar er alla en fin och härlig vecka på kolonin.
Kram Meta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar