Bloggintresserade

2 april 2014

Vår eller aprilväder????

Hej alla ni som kikar in här!

Vaknade till en kall morgon idag -3 grader var det kl.8 på morgonen.
Oj oj jag som ville åka till kolonin. Väntade några timmar sen åkte jag ändå. Det var då +2 grader och lite vind som var så där lite kall, molnen var många på himlen. Solen tittade fram då och då så det blir säkert bra tänkte jag.

Jag packade lite matsäck, kamera och åkte iväg.
Väl framme på kolonin var det faktiskt rätt skönt.
På väg från bussen gick jag förbi en koloni där mannen höll på att fräsa jorden.Det är snart dags att sätta potatis nu sa han.




Det märks att det är några fina dagar då och då.

 På en del tomter har trädgårdsmöblerna kommit fram och jag såg några som satt och fikade på sina tomter.
Så härligt det är.




Det gäller att klä in sina grödor för vi har många rådjur och harar som vill åt det vi  har.


Tulpaner det är smaskens det.




Känsliga buskar får vi klä in om vi vill ha dom kvar.




Dom som bor på den här tomten är allt bra gästvänliga.De små fåglarna har fått ett eget bo.
 Blått och så fint.


För någon vecka sedan var det blåsippan som det var massor av i backarna, Nu har vitsippan tagit över.
Nog kan vi säga att våren är här på riktigt allt.





Det bästa med att det är lite kalla nätter är ju att vi får behålla våren lite längre och kan verkligen njuta av den.


I morgon är det en ny dag på kolonin. sol och varmt skall det bli. Då kommer det säkert många fler än idag.
Önskar er alla en fin torsdag, vi kanske ses på kolonin.
Kram Meta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar