Bloggintresserade

6 juli 2015

Livstecken och kreativitet.

Hej alla som kikar in till oss!

Nu har det gått många veckor sen sist. Jag har haft massor att göra så tiden till bloggandet har liksom inte funnits.

Vår stuga finns inte mer den är på återvinningen. 10 lass blev det och en veckas jobb.Så skönt att det är gjort. Nu är det bara att börja om igen med en ny stuga utan mögel och massa smådjur som det var i den gamla.




Efter några härliga dagar med värme som nästan var lite för mycket. Det har börjat blomma som bara den i alla trädgårdar. Pionerna är snart överblommade och ger plats åt alla våra rosor.


Den här busken ser jag varje gång jag går från och till min stuga så fin och med massor av blommor. Den är en av de gamla som funnits här i många år och på nästan varje tomt.



Den här vita enkla rosen på en vacker stor buske hittade jag hos en Kreativ kolonist.

Jag är så glad i enkla rosor. stora buskar och massor av rosor.


Killen som bor här delar en passion till med mig. Nämligen plåt och armeringsjärn.

Kan en koloni vara utan ko???


Han jobbar mycket med metall. här några fina alster att ha på väggen ute eller inne.







En spaljé kan prydas på många sätt. Här med trä och armeringsjärn.
Här kommer det att bli vackra luktärter som klättrar upp.






Här är mäster själv bakom ett par ögon i en ställnig till en kaprifol.
Härligt med folk som har idéer.


Att vara kreativ behöver inte alltid vara att tillverka saker till prydnad. Att göra bra lösningar till sina växter är också kreativt.

En härlig och praktisk lösning för kryddorna.
Så snyggt.


Så praktiskt för alla jordgubbarna. Bara att lägga över väven när de börjar mogna och fåglarna är hungriga. Inte minst är det ju mycket lättare att plocka när man slipper krypa under näten.

Har man en tomt med massor av vatten,som många av oss har här,
Då har en ung tjej kommit på en superbra lösning.

 Det blev en damm. Hon grävde ur leran i en stor grop. la stenar runt den och planterade växter som gillar vatten.

Nog tycker jag att det är mindre vattensjukt på hennes gräsmatta nu allt.


Till slut en mycket bra idé till purjolöken.
Hur många gånger har inte pappersrullarna blivit våta och förstörda när man använt toarullar.


Kanske något tips att ta till sig till kommande år.

Själv har jag nog misskött min trädgård en hel del i år. Får ta igen det nästa år då vi har det nya huset klart och jag kan koncentrera mig på landen.

Med en del av alla kreativa människors tips önskar jag er alla en skön och härlig fortsatt sommar.
Vi får se när vi ses igen, ska försöka att inte göra så långt uppehåll till nästa gång.
Kram Meta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar