Bloggintresserade

21 juli 2015

Regnvåta skyar (Blommor)

Hej alla ni som kikar in !

Dagarna går och det börjar närma sig augusti. Undrar om det ska bli sommarvärme då tro? Idag har det regnat mer än det har varit uppehåll, Solen har kämpat för att komma fram. Inte då bara en liten glimt blev den.

Det har varit folktomt i dag på kolonin. Bara några enstaka, vi som bor här, har jag sett.
Regnet satte stopp för min vandring idag det får bli några bilder från annat tillfälle.



Det var det där med fågelskrämma.
Jordgubbarna har haft en rovfågel av plåt över sig här hos mig.
Den hamnade där när vi skulle riva. Den låg på verandan, jag hängde upp den på armeringspinnen som stack ut på stolpen. Det räckte för att hålla fåglarna borta från mina bär.
Det är viktigt att den rör på sig.

Den är ganska så stor och svart. Ser nog farlig ut på håll för fåglarna.
Jag tycker faktiskt att den är en snygg prydnad.


Mina jordgubbar börjar att blomma igen så nu får den snart göra sitt jobb igen.

 Borde kanske flytta den till hallonen som börjar mogna nu.


Min granne har så fina bär iår. Hos mig och några andra har det hänt nåt med plantorna som inte alls är kul.
De har helt enkelt börjat vissna och har pyttesmå hallon.


En som också gillar hallon är tydligen hussnigeln.Tyvärr lär nog inte någon skrämma hota den.



Han jobbar på med full kraft.
Det är stora hål i bladen.






Några som verkligen duckar för regnet och kryper ihop är de fina Luktärtorna.
De är nog sena tycker jag.
Hos mig är de inte alls så stora och många som slagit ut. 


Det är nog så att både dom och vi längtar efter solen nu.
Visst tittar den fram ibland men vinden är kall och då blir det inte så varmt ändå.




Dagens hälsning från kolonin till er.Lite blöt och kall.
Det är bara att gilla läget och se det som är positivt. Det blev en vilodag idag.

Önskar er mer sol i morgon och framöver.
Kram Meta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar