Bloggintresserade

12 juli 2015

Regnet det bara kommer mer!

Hej alla ni som troget kikar in.

Undrar vilka ni är? Skulle vara roligt att veta. Skriv en kommentar använd anonym om du inte har konto.Ni gör mig glad då.

Vad kan man göra en sån här regnig dag då. Jag gick till Paviljongen för lite 11- kaffe eftersom det är söndag så har vi det.
På vägen dit passerade jag en så fin ros på en båge in till en tomt.


 "Veilchen blau"







Det här biet vill visst också ha 11-kaffe på sitt vis.


Jodå det är allt en hel del som letat sig hit. En go fika och en trevlig pratstund med kolonisterna är bra en sån här lite grå dag. Det finns alltid en massa att prata om.





Att tända en lykta gör lite mys också.


Idag börjades det att säljas lotter. Det behövs lite tillskott i kassan för utsmyckningen av paviljongen. På så här vis kan alla vara med och hjälpa till.Både att köpa lotter och skänka vinster. Bra.




Att kunna få så här fina blommor  kostar en slant. Det är skönt att ha och vila ögat på. Ser välkomnande ut också.







Det finns massor av fåglar på vårt område. Hos mig hade jag besök av en liten fågelunge som nyss lärt sig flyga. Det var vingligt. Den hade sin mamma i närheten hela iden.










Hon skaffade mat till sin lilla vän. En fet larv och en flygande insekt.


Var är du min unge ropar mamman.
Här inne i rosbusken svarar ungen.. Det kommunicerade hela tiden.


Tack snälla mamma för färdkosten. Mums.


Undrar vad det där är för en liten fågel. Puss på dig.


En varm hälsning från ett regnigt Tokarp
Kram Meta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar