Bloggintresserade

20 januari 2014

Är det våren som är på väg???????

Hej alla goa vänner!

Ja nog kan man fundera allt, är det våren som är på väg eller vad är det som sker???



En promenad i iskalla vindar vid Vättern på söndagen
gjorde mig mycket konfunderad.
Hur står det till i naturen egentligen.














Här hittade jag flera buskar med "Vide" som hade stora lena tussar. Vad tror ni???

I vilket fall som helst så är det snart dags för en liten smygande början av all vår fröplantering och skott av olika slag.

Jag har ett litet tips till er.
För att slippa de där tråkiga plastpåsarna som trillar av och kletar ihop sig och gör det svårt att vattna så kan man använda......


De stora Petflaskorna.
Jag skär av dom i lämplig höjd och vips så har jag ett miniväxthus.
Brukar binda på ett band upptill på korken där jag hänger lappen med namn på växten.
Här har jag två pyttesmå pelargoner som gick av när jag tog bort döda blad.



Dagens tips från mig.

För övrigt så ska vi till kolonin och ta reda på ett stort träd någon av dagarna den här veckan. Rapport kommer senare.


Önskar er alla en fin början på veckan
Kram Meta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar