Bloggintresserade

2 januari 2014

Nytt år nya tag!

Hej alla som kikar in här!



Nu har vi klivit in till ett nytt år 2014. Det känns spännande som vanligt.
Vad kommer att hända?
Blir vädret bra så vi får lön för vår odlar möda?
Det finns många frågetecken som skall rätas ut till Utropstecken innan slutet av året.



Att komma till kolonin nu i januari känns lite ödsligt fortfarande.




Inga blommor och inge blad på träden som möter oss.

Men snart är backen full av vårblommor.
Det gäller att hålla ut.






Det finns blommor som blommar här ska ni få se.




 Julrosen:Helleborus riger Praecox



Att mötas av de här underbara blommorna som orkar trotsa all kyla och göra oss så glada denna ruggiga tid








Jag möttes av dessa stora tuvorna  nu när jag kom till min koloni.
Har också några mörkrosa med knopp och en mörkt röd(Helleborus hybrid röd) som ännu inte visat sig,bara med blad, den är senare än de andra så jag bara väntar med spänning.


Börjar man se sig omkring så poppar det upp både det ena och andra lite varstans.


Syrenen har stora tjocka knoppar.











 Krokusarna jag satte i höstas har också börjat komma upp och ropar "ser ni mej".


Jag bara undrar hur skall det gå om det blir smällkallt och dåligt med snö?????


Du hälsas välkommen till ett nytt år på Tokarps Koloni.

Vi tackar dig för att du 2013 tittade in här för att se hur vi har det.
Det är väldigt roligt om du som kikar in lägger en kommentar, en liten hälsning,
(har du inget konto eller G-mail. Använder du anonym) så ser vi att just du varit här hos oss. Det gör oss så glada när vi ser det!!!


Nu önskar jag som skriver er alla en riktigt God fortsättning på 2014.!!!
vi ses snart igen
Kram Meta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar