Bloggintresserade

16 januari 2014

Paviljongbygget........

Hej all där ute i januari snön!
Här är det inte så mycket snö. det täcker visserligen marken men på vägar och gator är det bara halt och isigt.

Idag tog jag en tur till kolonin. Det var kul att se hur långt de har kommit med grävandet.

Jag har ju varit i Dalarna och sett massor av snö nu i några dagar.Solen lyste och det var hur härligt som helst, lite i kallaste laget 13 grader.
När jag kom till kolonin idag.  Blev jag glatt överraskad.
Killarna gjorde det sista finliret då.
All grävning för ledningar och avlopp. Plintarna för det två bodarna var färdigt.

Det stora körsbärsträdet var nerkapat. Såg lite tomt ut. Det bästa är ju att solen kommer att lysa mer på vår plats.





Slänten mot uppfarten är platt och fin. Här gäller det att så gräs innan allt ogräs växer upp tror jag.


På den här bilden kan man se hur det kommer att se ut med byggnaderna i vinkel.

Där maskinen står är uppfarten till
området.
Nu är det bara att invänta bodarna. Förmodligen till våren om inte resten av vintern är mild.
Vi har inte så mycket snö än på våra tomter
Mina
julrosor är översnöade.
Några smådjurs tassar visar att vi har lite besök här, då och då ialla fall.











En hälsning från mig till er alla.
Ha en härlig vinter
kram Meta

1 kommentar:

  1. Oj,vad mycket ni gör,ska bli spännande att se hur det kommer att se ut
    maggan

    SvaraRadera