Bloggintresserade

10 april 2014

En liten vandring om glädje


Hej alla som kikar in!


Veckorna går och det är ömsom regn ömsom lite sol. Den här veckan blev det en lite vårpaus kan jag väl säga. Igår var det inte speciellt vackert väder hos mig var det bara någon plusgrad, regnet strilade ner och det var allmänt dimmigt och disigt.

Idag var jag en heldag på kolonin, Det var lite ruggigt då jag kom, värmen på i stugan så var det i alla fall 18 grader när jag åkte hem och ute var det 7 grader vid 16 tiden.
Det har inte varit så många ägare här men några pratade jag med och hittade lite fina vårbilder i trädgårdarna.




En tuva med lila Bollviva såg jag hos min granne.

På en annan tomt hade den inte slagit ut. Men se så fin den är.Bladen bildar en fin blomma med knoppen som mitt.
Det är ju så härligt med blommor som har mer än en dimension.







 Regnet igår och i natt tynger ner blommorna idag.
En hel matta av Cilla,Önskar att de får lite sol imorgon.







Här är det en tovsippa som har krupit ihop med den ludna huvan full av vattendroppar.

 Det lyser fint av alla vivor i våra rabatter.
Det blir jag glad över.





Jaja mensan vi går i väntans tider, på våra bodar. Hoppas verkligen att de är på gång snart nu. Blir det varmt och fint så behöver vi sätta igång jobbet med att få det helt ok att vara i till sommaren.




 Idag har bina tagit semester ser det ut som. Det är väldigt tyst och stilla.
För er som inte vet det så är det kupor vi har till låns. Vi sköter alltså inte om dom.
Hoppsan här har vi glömt att tömma krukan från förra året.
Det är tur att det är städdag den 13 så vi får ta hand om den då.






Undrar vad de värmer sin portal med?, här är ju nästan sommar.

Måste nog ta reda på vad detta är för klätterväxt.
Någon som vet???????????







Den är ju så häftig med alla regndroppar på ovansidan den mörkrosa Hellebrusen







När jag gick min vandring runt så blev jag fast vid att fota massor av vattendroppar.
Det var sååå häftigt.


Skulle det här vara diamanter då vore vi jätterika vid det här laget.
Det enda jag är rik på det är glädje och lycka över alla vackra blommor som kommer nu på våren och hela vår säsong här på kolonin.



Det är inte konstigt att jag och andra med mig känner sig rika på glädje när vi ser hur backarna fylls med vitsippor.
Något mer som gör mig glad idag är att jag är nominerad med min egen blogg
(Blommor och sånt med koloni.) till veckans blogg. Du kan gå in och rösta på
Besöksbloggen.se
Du kan rösta varje dag hela veckan.
Då blir jag ännu gladare.

Jag önskar er alla en fin fredag och helg.
Kram Meta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar