Bloggintresserade

26 april 2014

Lördags kväll.

Hej alla som kikar in här!

I natt har jag sovit här första natten för denna säsongen. Det var lite kallt att vakna på morgonen 3 grader ute och 11 inne, på med elementet så efter en stund var det ok att stiga upp. Frukost på trappen är så underbart.Nästan bästa på hela dagen.

Resten av dagen har gått åt till att städa stugan och plocka ut sommarsakerna.



Morfar har fått komma ut med sin gunga.

I år får det bli vid min solstol. För trädet han hängde i förut är borta nu.

Kommer ni ihåg de där stora trätulpanerna som alla skulle ha förr.? De har jag loppat och sen målat vita. Nu pryder de mina rabatter där det är lite tomt på blommor. De lyser verkligen upp.

Det händer så mycket nu i alla land och krukor. Tulpaner, narcisser, pärlhyacinter och massor av andra fina blommor dyker upp lite varstans. Det är sååå fint.


Plommonträdet har små söta blommor.










Pärlhyacinterna tävlar om att vara blåare än himlen nu.
 Den röda backsippan är som sammet i blombladen.







 Tulpaner i långa baner




















 En blommande gräsmatta. Det är inte alla som gillar att ha Bellis i sin gräsmatta. Kan ju faktiskt vara snyggt när det är mycket av varan.







 En liten runda på området hittade jag de här två vackra Magnoliorna












Undrar hur många sorters vitsippor det finns,
Här är en som är lite grön. vacker tycker jag.



En liten kvällshälsning från kolonin.I natt sover det mer folk i stugorna ,härligt nu är vi i gång.
kram Meta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar