Bloggintresserade

21 april 2014

Påsken är slut.

Hej alla som kikar in här!

Nu är det vardag igen efter en helt underbar Påskhelg och kolonin har visat sig på den bästa sidan.


Sol värme och massor av folk.
Det har städats och målats hos många för att de skall kunna bo i sina stugor snart.








Det har surrat och brummat av mångas gräsklippare.

Den som låter minst är ju handjagaren. Gräset är lång hos en del.


jag har också klippt mitt gräs men det var inte så långt än. Det blir så fint när gräset är klippt.






Hos mig har det slagit ut lite mer blommor sen sist. Den röda tulpanen "rödhetta"

Mellan trappstegen på min trapp tittar det fram lite söta blommor till harsyran.


Den första Kungsängsliljan har också visat sin färg.




Den här blålila vitsippan








och den halvdubbla gula sippan har slagit ut i helgen




Den första lunchen har vi också ätit på kolonin. Många har grillat och det doftar verkligen sommar.








Det var en hälsning från kolonin.
Idag har en stuga bytt ägare och jag hälsar er varmt välkommen till oss.
Önskar er alla en fin början på veckan.
Kram Meta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar