Bloggintresserade

26 juli 2013

Lunch

Hej alla som kikar in här!

Idag skall jag berätta om en trevlig lunch jag var bjuden på en dag av en kolonigranne.


 Vid grinden står en vacker kombination av pelargon och murgröna det är mina favoritblommor.








Då var det den underbara maten.

En tallrik med kräftstjärtar och dekorerad med en dillkvist.


Vad skall det nu bli????


 JO en kastrull med varm gurksoppa.
Den var så jättegod att jag åt nog lite för mycket.
Tack för den goda lunchen

Receptet kommer att ligga här på hemsidan under tips





Här finns en massa fina rosor också några bilder på det



En "Astrid Lindgren" i full blom bara sååå vacker och blomvillig är den med


 Här finns en hel häck av den vackra rosen












  Det gäller att ha tur med rosor, här är en vanlig krukros som har klarat vintrarna i 4 år om inte mer




Jag avslutar med en härlig bild på en lavendelhäck.
(lite avundsjuk kan man säga)



Det känns så bra nu för det regnade  igår och i natt nu fårvattenslangen vila några dagar för tunnorna är fulla, det vattnet är ju bättre för blommorna än kallt kranvatten. Tänk på det!!!!


Ha en härlig helg på kolonin.
Ikväll grillar vi i paviljongen och på söndag städar och fixar vi fint på området till Kolonistena dag den 4 aug.
Kram Meta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar